Tryby potyczek


Dwie flagi:

  1. Każda drużyna zbiera się na własnym spawnie;
  2. Drużyny mają w widocznym miejscu osadzone swoje flagi;
  3. Celem każdej drużyny jest zabranie flagi drużynie przeciwnej i dostarczenie jej do własnej flagi;
  4. Jeżeli osoba mająca flagę zostanie postrzelona, musi zostawić flagę w miejscu, w którym została trafiona i udaje się bez niej na spawn zgodnie z zasadami;
  5. Flagę może przejąć inny aktywny gracz, zarówno jednej jak i drugiej drużyny;
  6. Obrońcy flagi muszą ją odebrać i niezwłocznie odnieść do własnej flagi (nie można z nią dowolnie biegać po polu walki);
  7. Drużyna, która przejmie flagę, nie musi od razu jej zanosić do własnej flagi, aczkolwiek niezrobienie tego jest nierozsądne;
  8. W przypadku, gdy obie drużyny zabiorą sobie flagi, zaniesienie przeciwnej flagi do miejsca osadzenia własnej, którą również zabrano, nie przynosi punktu. Każda z drużyn musi wówczas wpierw odbić swoją, zanieść na miejsce, a dopiero potem dołożyć do niej przeciwną flagę;
  9. Runda kończy się wtedy, gdy jedna z drużyn przejmie i zaniesie flagę do własnej;
  10. Ilość rund, jak i czas rozgrywki, zależy od prowadzącego.


Oblężenie:

  1. W odróżnieniu od poprzedniego trybu wybiera się jedną drużynę, która się wyłącznie broni, a druga wyłącznie atakuje;
  2. Drużyna atakująca musi przejąć flagę drużyny broniącej się zachowując przy tym zasady z trybu "dwie flagi", takie jak sposób przejmowania, upuszczania i dostarczania do własnej flagi;
  3. Drużyna broniąca nie przejmuje flagi drużyny atakującej;
  4. Celem drużyny broniącej jest niedopuszczenie, aby jej flaga została zabrana i dostarczona do flagi przeciwnej;
  5. Ochrona i odbijanie flagi przebiega w taki sam sposób jak w trybie "dwie flagi";
  6. Runda kończy się, gdy drużyna atakująca skutecznie zabierze flagę i dostarczy ją do celu lub gdy drużyna broniąca wytrzyma określony czas;
  7. Ilość rund, jak i czas rozgrywki, zależy od prowadzącego.